Friday, October 7, 2016

Debaran Menunggu Si Kecil

Yup!!!! Semakin hari, semakin hampir dengan tarikh bersalin. Dan semakin dekat dengan due date, semakin berdebar rasa dalam hati. Aduhai... Aku harap semoga dipermudahkan segala urusan bersalin untuk kali ni. Hanya kepada Mu Ya Allah, tempat aku bermohon.

Semakin hampir dengan tarikh bersalin, semakin Wafi pandai macam2. Sekarang ni yang tak boleh tahan tu, dia semakin kuat mengamuk. Huhuhuhu. Kadang2 bukan benda besar pon. Benda kecik je. Dia punya mengamuk boleh cecah sejam. Pening kepala ibu dia ni haaaaa..

Contoh, kalau aku buatkan dia susu botol, aku suka suruh dia pegang tutup botol susu dia. Tapi, pagi tadi je kisahnya ni. Aku tengah basuh botol susu dia dengan puting botol susu sekalilah. Tetiba dia capai puting botol susu dia. Macam biasalah. Dia nak pegang tutup botol susu dia. Aku bagitau dia yang penutup botol dia ada sabun. Belum boleh amik lagi. Jadi, aku cepat2 amik penutup botol tu cuci bersih2 supaya takde sabun. Tapi, tindakan aku yang kira macam cepat tu, dah terlambat. Dia terus mengamuk. Terus tak nak pegang penutup botol tu. Terus tak nak menyusu dah. Hadehhhhh!!! Sejam mengamuk sakan macam aku dera dia. Pening kepala ibu dia tengok perangai dia yang semakin hari semakin manja. itu antara benda kecik yang aku buat kat dia. Belum benda lain lagi. Boleh dikatakan setiap hari ada je benda yang dia amukkan. Kalau amukan badai dia tu tahan 10 minit tu, ok lagi. Ni sampai satu jam. Saborrrrr je la hai, hati.

Aku kengkadang tu sampai bingung nak buat macam mana bila Wafi mengamuk. Bila aku ajukan benda ni pada Mr. A, katanya. Biasalah tu. Budak2 nak dapat adik memang macam tu. Dia seboleh2 nak manja dengan ibu dia sebab lepas2 ni dia takleh nak buat macam tu lagi.

Aku pun tak tahu nak cakap macam mana lagi. Cuma harapan aku semoga Wafi boleh terima kehadiran adik dia dengan penuh kasih sayang. Macam aku sayang dia, aku harap dia boleh sayangkan adik dia macam yang aku harapkan. 

Sekian untuk hari ni, Hari ni, takde apa2 info untuk di share sebab kepala serabut memikirkan anakanda yang sorang ni kuat pulak amukan badainya akhir2 ni. 

itu saje. Love you all forever and ever after. 

No comments:

Post a Comment